Söndagen

Efter en hel dags slappande kan det vara skönt att ta det lite lugnt, så jag gjorde typ inget alls idag. Jag vaknade med att Malin låg på mig (hon hade inte tagit mitt täcke och det var ju tur för henne) i ett rum med alldeles för lite syre, två syreatomer per kubikmeter kanske. 
 Vi såg en jättegullig film igår med en jättegullig kille, ashet till och med. Step Up hette den och efter fem minter visste man hur filmen skulle sluta och sen när slutet blev precis som man hade tänkt sig var lyckan total. En äkta feelgoodfilm. Jag, Sara och Malin satt och log åt en tv i två timmar. Då och då tuggade vi lite på en morot eller svepte ett glas übergod smoothie. Vi tittade på bilder från klassresan i sexan också. Det är bara fem personer från klassen som jag fortfarande pratar med, sjukt ju. Jag såg förresten jätteliten ut på de där bilderna, liten och go.
 Jag hade lite panik eftersom det var så fint väder idag, jag är helt avvänjd vid solen för när jag inte är inomhus i skolan är det mörkt. Men jag fångade dagen (åh, vad fint det lät!) och tog mig en liten joggingtur. Det var hemskt men det är så skönt sen när man kommer hem och kan känna "nu har jag i alla fall gjort nåt vettigt idag" så det var värt pinan. Sen var det underbart att ta ett bad med massa badskum som luktar kokos och ett par tända ljus på badkarskanten fullbordade det hela.


Kommentarer
Postat av: Kitty

älskar det där "efter en hel dags slappande kan det vara skönt att ta det lite lugnt". så typiskt dig! haha puss babe

2008-01-14 @ 17:10:41
URL: http://ninelifes.blogg.se
Postat av: Anna såklart

Haha, always and forever ;)

2008-01-14 @ 22:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0