Fredag

Nu äntligen äntligen är det slut på första skolveckan som har känt som en oändlighet. Mitt nya liv går superbra: jag har tränat mer än vad jag gjort på väldigt länge, pluggat grymt mycket och passat tiderna hyfsat bra. Nu har jag precis avverkat lite korsord och fakturor. Eftersom ni har förmånen att läsa en blogg som skrivs av en korsordsrättare kan jag ge er förmånen att få lite insiderinfo.

Såhär vinner man korsordstävlingar:

1, Lös korsordet rätt det är a och o
2, Skriv i alla rutor oifylld ruta räknas som fel ifylld ruta
3, Skicka in fler lösningar två svar = 100% större chans att vinna
4, Ha ett fint kuvert har hänt att jag dragit kuvert bara för att det ser fint ut...
5, Skriv med läslig handstil smart om man vill få hem nån vinst

Ikväll ska jag på bio och se "Försoning", very nice. Andra världskriget är med på att hörn i den filmen och det blir ju jättebra eftersom jag numera satsat seriöst på skolan (det är i alla fall ett framtidsmål...).

By the way såg jag Peter Dalle in real life häromdagen när jag hade varit hos ortopeden i Odenplan. Han såg inte det minsta Hollywood-kändis-aktig ut, snarare rätt sliten och gråhårig. Men det kanske var en besvärlig vovve han var ute och promenerade med. Så jag tycker vi kan tycka jag är lite ball nu när jag sett en kändis, haha.

image84

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0