En bra dag

image79


Idag har jag stolt bidragit till det här med konsumtionssamhället. Köpte en alldeles för dyr almanacka (jag ska börja strukturera mitt liv och har man en fin och dyr almanacka så vill man ju använda den också, hoppas jag) på Åhléns city. Som vanligt var jag tvungen att vandra runt i alla bokhandlar bara för att veta att jag inte gick miste om nåt, herregud jag och min beslutsångest. Men jag hittade inget mer lockande så då slog jag till. Fast kanske lite för att Malin inte orkade gå med mig på nåt fler ställe (kanske mest för det, hehe).
 Sen köpte jag en jättefin dubbelknäppt svart jacka  en mascara som lilla klantiga jag glömde på pendeltåget. I mitt nästa liv ska jag hålla ordning på mig shälv och mina saker, utan tvekan. Jag var tydligen med i en kundklubb på en sminkaffär där jag köpte den där mascaran så jag fick en duschkräm som luktade kokos. Påminner mig lite om Cypern -97, bleka feta britter och lika bleka pommesfrittes, men är man normal tycker man bara att den luktar gott.

Efter att jag hade släpat med Malin på en mild shoppingrunda mina mått mätt var hon helt slut och vi var rätt så hungriga så vi käkade middag på ett jättemysigt café på Drottninggatan. John Chris Coffee hette det för alla intresserade, det var tydligen en guldsmedbutik längst in som jag missade men den ska jag spana in nån annan gång. 

Har kopplat bort det där med gymnasiet nästan helt under lovet men nu när skolan närmar sig kan man ju inte låta bli att fundera lite. Nu är jag mest inne på nånting samhällsvetenskapligt. Min "stora dröm" är att bli sjukgymnast och jobba med rehabilitering och går jag sam räcker de baskunskaperna för att söka sjukgymnastutbildningen utan att behöva komplettera. Om jag däremot skulle få för mig att bli läkare eller veterinär räcker det inte med sam utan då är det enda som gäller natur, och mvg i allt.  Men går jag inte ut naturvetenskapliga linjen med högsta betyg i allt, vilket jag inte tror jag kommer klara, kan jag inte bli läkare och då kunde jag lika gärna gott sam. 
 Det suger verkligen att det inte finns något emellan sam och natur, som Sam/matte. Jag är ju ingen naturvetarmänniska och ingen samhällsvetarmänniska heller. 
 Jag kommer klura på det här många timmar framöver och så tycker jag lite synd om min omgivning som får höra allt oändligt gymnasieprat. Det skulle inte förvåna mig om deras öron kommer vissna på grund av mig inom en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0