Början på slutet

Yes, skola igen. Kände att jag längtade till sportlovet typ efter andra lektionen.  Det vart ännu ett halvt sudd "jamen-det-är-ju-så-praktiskt-och-så-blir-det-ju-hälften-så-dyrt" men som tur var en hel penna.
 Efter skolan var jag och spelade badminton med Mimmie. (Det är noga ifyllt i min (före igår) helt tomma träningsdagbok. Men jag har ju startat ett nytt liv med träning och sånt så nu ska jag skriva upp varje liten grej. Jag ska nog till och med skriva in tiden det tar att gå till skolan, haha) Vi kände oss oerhört proffsiga när vi stod och bollade med våra oerhört attraktiva badmintonracketar från... ehh..  70-talet? Speciellt bra kände vi oss när det på banorna bredvid körde på elitnivå eller nåt liknande. I all fall så var det hela ett väldigt trevligt jippo. Tyvärr vann jag noll matcher av tre möjliga, men det var bara otur såklart ;)
 Sen har jag under kvällen sällskapat mig med min mattebok och tv'n. Det var ingen idé att gå utanför mitt rum för där sysslade min mor och syster med online-Jeopardy. Så varann sekund hörde man "Jaaa! Fy fan va vi äger" och varannan "Men vafan! Du måste ju svara innan tiden går ut" och sen hörde man "Kenneth" Kenneeeeeth! Vad hette den där Bergmanfilmen med du vet "det är jag som är döden"?" och sen hördes det "Men du kan ju för i helvete inte svara om du inte vet!!!". Det verkar inte som det vart någon större framgång med det där fast en vacker dag kanske vi käkar hummer till frukost middag och lunch och har en limo parkerad på gatan eftersom den inte får plats i garaget.  


Kommentarer
Postat av: Mimmie

Det va extremt kul att spela badminton! Har inte spelat på rätt länge :) vi får göra om det ngn dag =D

2008-01-07 @ 22:14:00
URL: http://mimmie92.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0