Att välja, eller inte välja, det är frågan

Yes, då har jag bestämt att jag ska gå Natur/Natur på Östra Real. Det känns verkligen helt otroligt skönt, det var länge sen jag lessnade på allt velande. Synd bara att jag säkert har ändrat mig i övermorgon, men vem bryr sig om detaljerna?
 Jag och mamma var först på Frans Schartaus på Söder men det var inte alls någonting för mig. Det var bara tjejer som gick där och dessutom såg alla exakt likadana ut. I klassrummen stod åtta blondiner med jeans och halvlångt hår bredvid varandra så jag kände mig verkligen unik när jag kom in där (med jeans och halvlångt blondt hår). Men det var ingen högoddsare att den skolan inte var något för mig, jag var där mest för att se hur det såg ut. Mamma tyckte dock att de hade en duktig och ambitiös rektor (hon hade snickrat ihop en powerpoint med ett par bilder och lite text, typ "här var när jag var i Kina i höstas").
 Jag var som vanligt hungrig så vi gick och käkade, på Donken. Jag och mitt hälsoliv, det kommer bli en riktig bästsäljare det där om hur jag tillslut övervann skräpmaten.
 Sen åkte vi till de lite tjusigare kvarteren kring Karlaplan. Ni vet där folk går ner på Ica och köper en liter mjölk i Guccimorgonrock och Pradatofflor. I själva verket har de säkert en morgonrock från Konsum och ett par träskor från Bauhaus mend det är så kul det där med att förvränga det hela tycker jag. I alla fall så var det jag, mamma och resten av Stockholms alla 92:or som hade hittat till Östermalm ikväll. I varenda millimeter av den gigantiska skolan som ser ut som en blandning mellan ett slott och Hogwarts fanns det en människa. Eller en uppsprättad råtta (I en av No-salarna låg en före detta råtta på rygg med sina före detta inälvor i en bunke bredvid. Sin föredetta mage var helt tom och råttans föredetta helt klart slut. Det värsta var att jag tyckte det luktade godis i rummet när jag kom in innan jag hann se att det låg en dissikerad råtta på ett bord). Men efter ett tag vart det lite mindre folk och på slutet när det höll på att stänga igen, jag och mor min var självklart sist och segast, fanns det gott om utrymme. 
 Så förhoppningsvis är det där jag tillbringar det kommande tre åren. Ska bara bli en såndär tvättäkta pluggis först och höja mina betyg ett par snäpp, hehe. Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0